Italskou rallye na Sardinii nakonec uzavíralo napínavé finále, v němž Sébastien Ogier statečnou jízdou s Toyotou Yaris WRC poslední den vybojoval pódiové umístění v podobě celkového třetího místa. Elfyn Evans dokončil podnik jako čtvrtý a nadále si drží nejvyšší příčku v šampionátu soutěžních jezdců s náskokem 14 bodů před stájovým kolegou Ogierem a 24 bodů před třetím v pořadí.
První startovní pozice zástupců týmu Toyoty v pátečních jízdách (v důsledku předního bodového postavení v rámci šampionátu) zkomplikovala jejich boj o vítězství na písčitých a štěrkových cestách Sardinie. Ogier s navigátorem Julienem Ingrassiou po vítězství ve čtyřech ze šesti sobotních měřených úseků vstupovali do posledního dne soutěže na celkovém druhém místě s odstupem 27,4 s za leadery. Díky vítězství v obou průjezdech měřeného úseku Cala Flumini se jim jednu erzetu před cílem podařilo snížit odstup na pouhých 9,2 sekundy. Nakonec dojeli na třetím místě, jen 6,1 s za vítězem, a odvážejí si tak domů další cenné body na cestě k zisku již sedmého titulu mistra světa.
Kvůli významné nevýhodě v podobě pátečního čistění trati je celkové čtvrté místo pro Evanse s navigátorem Scottem Martinem rovněž dobrým výsledkem. Na udržení této pozice se zaměřili i během posledního dne, kdy svůj náskok před dalším v pořadí dokázali v prvních dvou měřených úsecích zvýšit na 33 s. Ogier s Evansem díky třetímu, resp. čtvrtému místu v Power Stage vybojovali další bonusové body do šampionátu.
Tommi Mäkinen (šéf týmu)
„Poslední den této rallye byl hodně zajímavý. Samozřejmě jsme trochu zklamáni z toho, že výsledek ve finále nebyl tak úplně na naší straně. Seb dnes ráno odvedl skvělou práci, kdy smazal odstup za leaderem závodu – a byl to opravdu napínavý souboj. Vzhledem k času, který jsme ztratili čištěním trati po celý pátek, byl rozdíl nakonec jen velmi malý. Když to vezmeme v potaz, Seb i Elfyn odvedli velmi dobrou práci, získali cenné body do mistrovství soutěžních jezdců a nyní můžeme celkem sebejistě zamířit na asfaltové povrchy posledních podniků.“
Sébastien Ogier (jezdec, vůz č. 17)
„Víceméně celý víkend to bylo hodně napjaté. Samozřejmě nakonec třetí místo možná úplně neodpovídá výkonům, které jsme zde odvedli, ale tak to prostě chodí. Po velkou část této rallye jsme museli vyjíždět na trať jako druzí, a tak jsme kvůli tomu ztratili hodně času. Bylo to tak pokaždé o dost obtížnější. Ale myslím, že jsme do toho dali skutečně maximum a nemohu ze své jízdy cítit zklamání, vynaložil jsem vše, co bylo v mých silách, a nakonec máme cenné body do celkového hodnocení šampionátu. Stále lépe si zvykám na Yaris WRC a výkonový potenciál zde skutečně je. Musím v tom jednoduše pokračovat a do budoucna se dívám s jistotou.“
Elfyn Evans (jezdec, vůz č. 33)
„Dnes bylo hlavním cílem držet se před posádkou za námi a tuto pozici si pojistit. Bohužel jsem nezískal v Power Stage tolik bodů, kolik bych si přál, ale celkově jsme si alespoň pojistili výsledek a víkend uzavíráme s dalšími dobrými body. Samozřejmě vždy chcete více než jen čtvrté místo, ale věděli jsme, že vyjíždět tady první na trať bude těžké, a v závěru prvního dne jsme tak byli prakticky mimo hru o pódiové umístění. Nepolevovali jsme v tlaku na pilu, ale časy byly dost těsné a nakonec myslím, že čtvrté místo bylo reálně asi to nejlepší, čeho jsme zde mohli dosáhnout. Vyjíždět jako první na asfaltu by normálně mělo být výhodou, a tak doufáme, že tomu tak bude.“
KONEČNÁ KLASIFIKACE, ITALSKÁ RALLYE (RALLYE SARDINIE)
1 Dani Sordo/Carlos del Barrio (Hyundai i20 CoupeWRC) 2 hod 41 min 37,5 s
2 Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) +5,1 s
3 Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (Toyota Yaris WRC) +6,1 s
4 Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota Yaris WRC) +1 min 2,3 s
5 Teemu Suninen/Jarmo Lehtinen (Ford Fiesta WRC) +1 min 33,9 s
6 Ott Tänak/Martin Järveoja (Hyundai i20 Coupe WRC) +2 min 27,5 s
7 Pierre-Louis Loubet/Vincent Landais (Hyundai i20 Coupe WRC) +4 min 43,8 s
8 Jari Huttunen/Mikko Lukka (Hyundai i20 R5) +8 min 41,7 s
9 Kajetan Kajetanowicz/Maciej Sczecepaniak (Škoda Fabia Rally2 evo) +10 min 2,9 s
10 Pontus Tidemand/Patrik Barth (Škoda Fabia Rally2 evo) +10 min 20,9 s
Nedokončil: Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota Yaris WRC)
A co bude následovat?
V Belgii se poprvé v historii uskuteční podnik WRC, kterým bude 19. až 22. listopadu 2020 Rallye Ypry. Rallye poprvé pořádaná v roce 1965 je známa coby náročný podnik na asfaltovém povrchu po obslužných zemědělských cestách lemovaných příkopy. V rámci premiéry WRC se poslední den uskuteční jízdy kolem proslulého soutěžního okruhu Spa-Francorchamps.