Škoda Fabia RS Rally2 při své premiéře ve FIA Mistrovství světa v rally ovládla třídu RC2. Soukromé posádky za volantem zcela nového rallyového speciálu z Mladé Boleslavi byly na Rallye Monte-Carlo nejrychlejší v této třídě na 16 z 18 rychlostních zkoušek. Oliver Solberg ze Švédská a jeho britský spolujezdec Elliott Edmondson vybojovali deset nejlepších časů.
Na Rallye Monte-Carlo se vydalo sedm posádek se zcela novým vozem Škoda Fabia RS Rally2. Čtyři z nich skončily v první desítce třídy RC2. Nejlépe se na druhé pozici umístila posádka týmu Toksport WRT Nikolay Gryazin/Konstantin Alexandrov. Česká posádka Erik Cais/Petr Těšínský z týmu Orsák Rally Sport dojela do cíle na čtvrtém místě. „Je to úžasné. Můj tým připravil neuvěřitelné auto, víkend byl perfektní,“ řekl Cais v cíli po přibližně 325 měřených kilometrech.
Oliver Solberg ze Švédská a jeho britský spolujezdec Elliott Edmondson dojeli šestí, zatímco jejich kolegové z týmu Toksport WRT Marco Bulacia/Alex Coronado (BOL/E) obsadili osmou příčku. Na sedmém místě přivezla do cíle předchůdce modelu Škoda Fabia RS Rally2, vůz Škoda Fabia Rally2 evo, britská posádka Chris Ingram/Craig Drew.
Většina posádek jedoucích s vozy třídy RC2 se na Rallye Monte-Carlo rozhodla sbírat body do mistrovství světa kategorie WRC2, což je možné pouze na sedmi ze 13 podniků sezóny. Oliver Solberg si ale Rallye Monte-Carlo nezařadil mezi soutěže, které se mu budou započítávat do bodování kategorie WRC2. Jednadvacetiletý syn bývalého mistra světa v rally Pettera Solberga měl v plánu, že jeho první ze sedmi započítávaných soutěží bude až domácí Švédská rally. Bez ohledu na to ale dokonale využil „Monte“, úvodní podnik sezóny, k tomu, aby si zvykl na zcela nový vůz Škoda Fabia RS Rally2. Dařilo se mu parádně: Solberg zajel na deseti z 18 rychlostních zkoušek nejlepší čas ve své třídě. Defekt (SS2) a kontakt se skálou (SS11) jej však stály dobré čtyři minuty a propadl do hloubi pořadí.
Ještě větší smůlu měl juniorský FIA mistr světa v rally z roku 2021 Sami Pajari se spolujezdcem Ennim Málkónenem (Škoda Fabia RS Rally2). Když se u Pajariho v noci před startem projevily vážné příznaky otravy jídlem, nezbylo finské posádce nic jiného než odstoupit.
Rallye Monte-Carlo byla také premiérou nově vytvořené kategorie WRC Masters Cup. Nejrychlejší v této kategorii vyhrazené pro jezdce starší 50 let byla jedna z legend tohoto sportu – celkový vítěz „Monte“ z roku 1994 Frangois Delecour. Jeho vstup do soutěže byl pozoruhodnou ukázkou sportovní spolupráce mezi různými zákaznickými týmy Škoda Motorsport. Protože všechny vozy Škoda Fabia RS Rally2 týmu Toksport WRT byly již obsazeny, nabídl k zapůjčení svůj stejný stroj maďarský tým Eurosol Racing. A tak
Delecour se spolujezdkyní Sabrinou de Castelli zvítězili v této kategorii s vozem Škoda Fabia RS Rally2 týmu Eurosol Racing, který provozoval tým Toksport WRT. Také prvních šest posádek v kategorii WRC Masters Cup jelo s různými verzemi vozů Škoda Fabia. Druhé místo obsadili úřadující mistři světa kategorie WRC2 Masters Mauro Miele/Luca Beltrame z Itálie (Dream One Racing).
Po místy zledovatělých silnicích francouzských Alp se FIA Mistrovství světa v rally vydává na zasněžené tratě severní Skandinávie. Další soutěží v kalendáři je Švédská rally (9. -12. února 2023), která se pojede ve městě Umeá.
Rallye Monte-Carlo, 19. – 22. ledna 2023, výsledky kategorie WRC2
- Yohan Rossel/Arnaud Dunand (F/F), Citroěn C3 Rally2, 3.22:09,9 h
- Nikolay Gryazin/Konstantin Alexandrov (ANA/ANA), Škoda Fabia RS Rally2, +0,5 s
- Pepe Lopez/Borja Rozada (E/E), Hyundai i20N Rally2, +1:06,2 min
- Erik Cais/Petr Těšínský (CZ/CZ), Škoda Fabia RS Rally2, +1:25,9 min
- Adrien Fourmaux/Alexandre Coria (F/F), Ford Fiesta Mk2 Rally2, +1:51,9 min
- Chris Ingram/Craig Drew (GB/GB), Škoda Fabia Rally2 evo, +3:02,2 min