Tohle může být velká komplikace, možná zcela zásadní. Libor Podmol sice devátou etapu dojel, ale patrně ztrácí třetí rychlostní stupeň v motoru. Několik etap Dakarské rallye navíc nemohl využít dvojku, což způsobuje velký handicap zejména při výjezdech dun. „V úterý jsem nemohl jeden kopec vyjet, tak jsem ho raději objel. Na rovných pistách mě to bavilo a jel jsem rychle a dobře,“ popsal Podmol, který v etapě dojel na 44. místě. Večer v bivaku řešil další problém – vytekl mu přední tlumič a zcela přestal fungovat tlumič řízení. Ten mu nakonec vyměnili v týmu Orion – Moto Racing Group a Podmol pokračuje dál!
Už jen tři dny, které ale pro úspěšného freestyle motokrosaře mohou být nejtěžší. Podmol na svém motoru má po dvojce problém zařadit už také trojku. „Na jedné z dun mi dvakrát povyskočila. Z toho jsem měl největší strach, takže jsem ji během deváté etapy nevyužíval a jel pomaleji. Naštěstí to vedlo po rovných cestách, takže to šlo,“ dodal Podmol, který počítá s tím, že v následujících dnech zvlněný profil tratě už nebude. A že se pojede zejména po kamenech a rychlých pistách.
„To bych mohl zvládat. Nový motor tady s sebou nemám, opravit to nejde. Kdybychom ale pokračovali na Dakaru ve větším písku a v dunách, tak to bude hodně špatné. Nevím, jestli to motorka vydrží. Zatím tam trojka sice je, ale nebudu jí raději moc využívat,“ plánoval Podmol, jenž je připraven stroj do cíle letošního ročníku dotlačit. „Pro nic jiného jsem ani nepřijel, na nic jiného jsem dlouho netrénoval.“
Na šutrech odmítá riskovat
Přitom Podmol si jízdu v deváté etapě užíval. Zejména po rychlých pistách, kde předjel několik soupeřů. Na měřených úsecích se pohyboval i s technickými problémy kolem 45. místa. Došlo ale také na navigační chyby. „Jeli jsme u krásné skály, kterou jsem si prohlížel. Přiznám se, v jednu chvíli jsem nedával tolik pozor, nekoukal do roadbooku. Před sebou jsem měl Itala, který se zdál pečlivý, tak jsem se ho chytnul. Jenže u té skály začal dělat kolečko, ztrácel se. Byl tam někde waypoint, který jsme společně minuli. On věděl, kde asi je, a najednou mi pláchl. To já se rozjel na druhou stranu a zakufroval se. Ztratil jsem dvacet minut,“ popisoval moment na trase.
A vyloženě si neužíval jízdu na kamenech. „Bohužel jsme se zase jebali po šutrech, kde odmítám riskovat. Zpomalil jsem,“ dodal Podmol, kterému se rozbolela namožená ruka po pádu z minulého týdne. „V noci jsem se vzbudil s totální bolestí ruky. Asi tam mám z toho všeho zánět. Vypadá to, že odchází má fyzická schránka jako moje motorka. To je taková bolest v ruce, než ji ráno rozhýbu, že bych to nikomu nepřál.“
Velké trable s tlumiči
Po dojezdu do bivaku opravoval svoji motorku a zjistil další potíže. „Vytekl mi přední tlumič a přestal mi fungovat tlumič řízení, kvůli tomu mi ruce strašně moc bolí. Přední tlumiče mám v servisu, což si můžeme dovolit. Tlumič řízení tady nikdo neservisuje. Musím ho nějak sehnat. V bivaku se divili, jak s tou motorkou mohu vůbec jezdit,“ dodal smutně Podmol, který je v celkovém pořadí na 55. místě se ztrátou 16 hodin na lídra. V kategorii jezdců bez asistence dojel v úterý na skvělém pátém místě a celkově je mezi těmito jezdci osmý.
Podmol byl připravený vyjet do středeční etapy také s poškozeným tlumičem, nakonec mu ale nepoškozený půjčili z týmu Orion – Moto Racing Group. „Moc jim za to děkuji, snad teď jízda bude komfortnější a nebudu mít tak odrovnané ruce.“
Foto: Libor Podmol/MMproductions