Eurosport brzy odstartuje sezónu zimních sportů. Věnovat se bude světovým šampionátům i olympijským kvalifikacím

Sportovní divize Warner Bros. Discovery (WBD) Sports Europe poprvé představila své plány na nadcházející zimní sportovní sezónu. Diváci se mohou těšit na sportovní obsah na všech kanálech a platformách WBD, přičemž tato sezóna představuje významný milník na cestě k Zimním olympijským hrám 2026, které se uskuteční v italských městech Milán a Cortina.

Eurosport je v Evropě vnímán jako domov zimních sportů a tradičně vysílá více těchto událostí než jakýkoli jiný vysílatel. V letošní sezóně je naplánováno více než 1 250 hodin živého vysílání, které mohou sledovat fanoušci po celé Evropě (s výjimkou severní Evropy) a Asii (s výjimkou Japonska). V součtu jde o 145 dní nepřetržitého vysílání, přičemž každý moment bude dostupný i na streamovacích platformách Max a discovery+.

Vysílání pokryje 25 oblíbených sportovních disciplín, včetně 12 olympijských sportů a sedmi světových šampionátů v alpském a klasickém lyžování, biatlonu, bruslení, snowboardingu, skialpinismu a curlingu.

Sezóna 2024/2025 je také obdobím, kdy začínají kvalifikace na olympiádu v Miláně a Cortině, které budou součástí programového schématu Eurosportu. Zimní olympijské hry se v roce 2026 vrátí do Itálie poprvé od roku 2006, kdy je hostil Turín. Mnohé události budou vysílány v hlavním evropském vysílacím čase, což divákům poskytne více příležitostí sledovat všech 116 olympijských soutěží. Jakožto domov olympijských her v Evropě WBD zajistí komplexní pokrytí prostřednictvím Eurosportu a streamovacích platforem Max a discovery+.

WBD také sestavila tým expertů ze světa zimních sportů. Tento tým, který bude komentovat soutěže jak z míst konání, tak z regionálních studií, tvoří významné osobnosti se 20 olympijskými medailemi a 16 tituly mistrů světa. Mezi nimi jsou:

  • Viktoria Regensburg (Německo) – německá alpská lyžařka, olympijská vítězka v obřím slalomu,
  • Martin Schmitt (Německo) – německý olympijský vítěz a čtyřnásobný mistr světa ve skocích na lyžích,
  • Dorothea Wierer (Itálie) – italská biatlonistka, čtyřnásobná mistryně světa a trojnásobná olympijská medailistka,
  • Tina Maze (Slovinsko) – čtyřnásobná mistryně světa a dvojnásobná olympijská vítězka v alpském lyžování,
  • Dave Ryding (Velká Británie) – britský slalomář a vítěz závodu v Kitzbühelu.

Komentátory doplní reportéři Eurosportu, kteří budou informovat přímo z míst konání událostí:

  • Gauthier de Tessieres (Francie) – francouzský alpský lyžař, držitel medaile ze světového šampionátu,
  • Nathalie Péchalat (Francie) – francouzská krasobruslařka, dvojnásobná mistryně Evropy,
  • Francesca Marsaglia (Itálie) – italský alpský lyžař, dvojnásobný účastník Zimních olympijských her,
  • John Clarey (Francie) – francouzský alpský lyžař a olympijský medailista.

„Zimní sporty jsou klíčovou součástí našeho portfolia. Fanouškům chceme nabídnout maximálně osobní a intenzivní zážitek – exkluzivní přístup ke sportovcům a kvalitní analýzy od našich expertů. Vzhledem k tomu, že na programu máme 7 světových šampionátů, očekáváme fascinující sportovní příběhy,“ říká Scott Young, seniorní viceprezident pro produkci, obsah a obchodní operace ve WBD Sports Europe.

„Po závěrečné ceremonii letní olympiády v Paříži jsme se ihned zaměřili na Milán a Cortinu. Do zimních her zbývá méně než 500 dní, což si sportovci dobře uvědomují. Přípravy jsou v plném proudu a kvalifikace jsou doslova za rohem. Tento obsah bude hrát klíčovou roli v letošní zimní sezóně na platformách WBD, především při milníku jednoho roku do zahájení her v únoru 2025,“ dodává.

WBD během zimní sezóny využije kromě televizních stanic a streamovacích platforem také web Eurosport.com, kde budou dostupné volně přístupné záznamy, analýzy, exkluzivní rozhovory a další obsah. Originální redakční obsah bude dostupný ve 12 světových jazycích a zveřejňován na regionálních sociálních sítích. Kromě toho bude 8. listopadu 2024 v Evropě spuštěna nová marketingová kampaň Winter Sports Takeover.

Během sezóny 2023/2024 sledovalo zimní sporty na kanálech WBD více než 100 milionů diváků z celé Evropy. Společnost navázala na úspěch Zimních olympijských her v Pekingu 2022, kdy zaznamenala více než miliardu streamovaných minut, což bylo devatenáctkrát více než při Zimních hrách v Pchjongčchangu v roce 2018.