DS Automobiles a její partner Techeetah představily na okruhu Alès ve Francii nový design vozu DS E-Tense FE21, který se postaví na start závodů osmé sezóny mistrovství světa ABB FIA Formule E. Oficiálními jezdci týmu DS Techeetah zůstávají Jean-Eric Vergne, dvojnásobný šampion této disciplíny (4. a 5. sezóna), a António Félix da Costa, šampion 6. sezóny.
DS Automobiles a Techeetah, které v mistrovství světa ABB FIA Formule E v sezónách 2018/2019 a 2019/2020 získaly dva dvojnásobné tituly (pro piloty a týmy), pokračují ve svém partnerství s novou strukturou i v osmé sezóně. Mark Preston se stal generálním ředitelem stáje Techeetah a ředitel DS Performance Thomas Chevaucher přebral roli šéfa týmu. „Tato nová organizace týmu nijak nemění náš hlavní cíl, kterým je získávání nových titulů. Díky této nové struktuře se více než kdy jindy soustředíme na závody,“ řekl Thomas Chevaucher.
Formule E jako laboratoř
Generální ředitelka společnosti DS Automobiles Béatrice Foucher při této příležitosti uvedla, že „zapojení společnosti DS Automobiles ve Formuli E je významnou součástí naší strategie elektrifikace, která povede k tomu, že od roku 2024 budeme nabízet nové modely výhradně elektrické. O kvalitách mužů a žen v DS Performance svědčí zisk dvou dvojnásobných titulů ve dvou po sobě jdoucích letech a také rekordních devět vítězství s našimi monoposty druhé generace, což se žádnému jinému výrobci nepodařilo. Formuli E využíváme jako stálou laboratoř pro přenos znalostí a know-how do našich sériových modelů E-Tense a chceme se i nadále podílet na vývoji této 100% elektrické disciplíny, abychom posílili pověst společnosti DS Automobiles na všech kontinentech.“
Sezónu začnou závody v Saudské Arábii
Po představení nové sezóny na okruhu Alès absolvoval tým DS Techeetah na přelomu listopadu a prosince oficiální předsezónní testy ve španělské Valencii. Černo-zlaté vozy budou nyní převezeny do Diriyahu v Saúdské Arábii, kde se 28. ledna uskuteční první závod osmé sezóny.
Závody se pojedou na okruhu Riyadh Stree Circuit severozápadně od hlavního města Rijádu. Dva a půl kilometru dlouhou trať bude osvětlovat celkem šest stovek LED svítilen, které si vyžádají spotřebu elektrické energie ve výši 900.000 wattů. Podle informací poskytnutých vedením šampionátu systém využívající LED diody ušetří oproti „klasickému“ osvětlení 600.000 wattů, jedná se tedy o čtyřicetiprocentní úsporu energie. Promotéři formule E taktéž ujišťují, že výroba elektřiny pro osvětlení tratě probíhá z čistě obnovitelných zdrojů.
Bohumil Brejžek
Foto: DS auto