Jedenáctá sezóna mistrovství světa ABB FIA Formule E odstartovala v sobotu 7. prosince v Sao Paulu, sedmé největší metropoli světa s více než dvanácti miliony obyvatel, závodem plným zvratů se dvěma přerušeními červenými vlajkami.
Trať São Paulo E-Prix v okolí Anhembi Sambadrome – jednom z největších městských výstavních center umístěných v oblasti Casa Verde Baixa poblíž řeky Tiete, zahrnovala i úseky okruhu São Paulo Street Circuit, kde se v letech 2010 až 2013 konal závod IndyCar. Na okruhu dlouhém 2,8 kilometru s dlouhými rovinkami a otevřenými i uzavřenými zatáčkami dosahovaly auta rychlosti až 322 km/hod.
Dva body pro DS PENSKE
S celkovým devátým místem Jeana-Erica Vergneho a jedenáctým místem Maximiliana Günthera neodpovídá výsledek této první E-Prix vůbec potenciálu, který vůz DS E-Tense FE25 na okruhu brazilské metropole ukázal. Elektrické monoposty francouzského prémiového výrobce zpočátku vykazovaly v kvalifikačních jízdách vynikající úroveň výkonu. Oba piloti společnosti DS Automobiles se
dostali až do soubojů mezi osmi nejrychlejšími jezdci.
Na vybojované čtvrté a osmé pozici na startovním roštu měli Maximilian Günther a Jean-Eric Vergne hned na začátku sezóny vynikající start. Po dvou kolech byli již na třetím a pátém místě, když první incident na trati způsobil výjezd safety caru. Použití útočných režimů, které mají větší vliv než v minulosti, a okruh, který upřednostňuje předjíždění, podporovaly odvahu závodníků a neustálé změny pozic. A zatímco Maximilian Günther byl na třetím místě a Jean-Eric Vergne na dvanáctém, závod přerušila červená vlajka po technickém problému na konkurenčním voze.
Po opětovném rozjetí závodu mohla francouzská prémiová značka díky Maximilianu Güntherovi získat dvapadesáté stupně vítězů v šampionátu elektrických monopostů. Bohužel se Němec zapletl do kolize v první šikaně a trefil zeď několik sekund před nárazem dalšího vozu, což způsobilo druhou červenou vlajku. Maximilian byl přinucen úředníky změnit příď svého vozu a do závěrečného sprintu tak musel startovat ze čtrnáctého místa, a nakonec skončil jedenáctý. Pokud jde o Jeana-Erica Vergneho, ten výrazně ztratil spuštěním útočného režimu těsně před červenou vlajkou, což mu zabránilo plně využít dodatečnou sílu, kterou měl k dispozici, k získání pozic. Nakonec se umístil v top 10 se ziskem dvou bodů za deváté místo.
Další závod se pojede v Mexiku
Tým DS PENSKE opustil Brazílii s velkou frustrací. „Ze Sao Paula odjíždíme zklamaní z výsledku, ale jsme si vědomi našeho potenciálu a odhodláni to dokázat na další soutěži,“ uvedl Eugenio Franzetti, ředitel společnosti DS Performance. Výkony jezdců a monopostů francouzské značky jsou před dalším podnikem v Mexico City 11. ledna 2025 velmi povzbudivé.
Bohumil Brejžek
Foto DS Automobiles