V sobotu 30. dubna se v Monackém knížectví uskutečnilo šesté kolo osmé sezóny mistrovství světa ABB FIA Formula E. Dvaadvacet jezdců soutěže 100% elektrických vozů bojovalo v nejslavnějších zatáčkách motoristického sportu, jakými jsou Sainte-Dévote, La Rascasse, Le Casino, La Piscine a další. A vůbec poprvé jeli po celém monackém okruhu.
Ale ještě dva dny před monackou E-Prix odhalil promotér šampionátu třetí generaci Formule E (Gen3), která se objeví na startu deváté sezóny a DS Automobiles se s ní zavázala setrvat v šampionátu až do roku 2026. Tato nová formule E připomínající vzhledem stíhačku představuje skutečnou technologickou revoluci, bude výkonnější (350 kW oproti dnešním 250 kW), lehčí a bude vybavena předním (250 kW) a zadním (350 kW) pohonným ústrojím, které více než zdvojnásobí rekuperační kapacitu brzd (600 kW oproti dnešním 250 kW).
Vyhrál Mercedes, DS Techeetah bralo třetí a páté místo
Letošní Velkou cenu Monaka vyhrál Stoffel Vandoorne s Mercedesem před Mitchem Evansem s Jaguárem a Jean-Éric Vergnem s DS Techeetah. Druhý jezdec DS Automobiles António Félix da Costa získal páté místo. Celkem získali jezdci DS Automobiles 25 bodů a DS Techeetah se tak v hodnocení týmů posunul na druhé místo.
Na nejslavnějším městském okruhu, který byl poprvé použit celý a ve stejné konfiguraci jako při klasické Grand Prix, podali oba jezdci DS Automobiles velmi solidní výkon. Jean-Éric Vergne, jenž odstartoval jako třetí, byl jedním z hlavních protagonistů závodu, po celou dobu se držel ve vedoucí skupině, v níž se pozice několikrát změnily. Pilot DS Automobiles nakonec získal potřetí v sezoně pódiové umístění. Francouzský jezdec, který je jediným dvojnásobným šampionem v této disciplíně, si díky bodům za třetí místo udržuje druhé místo v pořadí šampionátu a je více než kdy jindy kandidátem na třetí celkové vítězství.
Ani António Félix da Costa nijak nezaostal. Portugalský jezdec, který startoval z desátého místa, předvedl výkon a efektivitu vozu DS E-Tense FE21, posunul se výrazně dopředu a konečné páté místo mu vyneslo deset bodů do hodnocení jezdců. „Měli jsme dneska skvělé auto a úžasné tempo. Vždycky je to zábava, když můžete bojovat s výkonným monopostem. Tým mi dal skvělé auto, pravděpodobně nejlepší, jaké jsem v této sezoně zatím měl, a to mi dodalo sebedůvěru,“ prohlásil da Costa po závodě.
Spokojenost ve vedení týmu
„Tento závod opět ukázal soudržnost našeho týmu a výkonnost našich vozů DS E-Tense FE21. Jean-Éric je opět na stupních vítězů a António probojoval zpět do první pětky! Díky novým bodům, které naši jezdci získali, je tým nyní na 2. místě v šampionátu, se ztrátou pouhých 15 bodů na vedoucí pozici. Rozhodně je v boji o titul a já mu ve zbývající části sezóny věřím,“ uvedl ředitel DS Performance a šéf týmu DS Techeetah Thomas Chevaucher.
Také generální ředitel Techeetah Mark Preston byl spokojený, když uvedl, že „celkově to byl pro tým skvělý víkend. Jean-Éric Vergne si udržel pozici v první trojce v šampionátu jezdců a tým se v hodnocení týmů vyšplhal na druhé místo hned za Mercedes. Takže to byl pro nás všechny velmi dobrý den. Soustředíme se hned na další závod a budeme pokračovat v boji o oba tituly.“
Po tomto prestižním setkání v Monaku se mistrovství světa ABB FIA Formula E přesune do Berlína, kde se 14. a 15. května 2022 uskuteční sedmé a osmé kolo sezóny.
Bohumil Brejžek
Foto: DS Automobiles +oficiální prezentace týmu DS E-TENSE PERFORMANCE Princi Albertovi