Formule E v Mexico City: Oba jezdci DS Automobiles bodovali

Jedenáctá sezóna mistrovství světa ABB FIA Formule E odstartovala v sobotu 11. ledna na jednom z historicky nejzajímavějších míst v kalendáři, kde po rekordním úspěchu v únoru 2022 40 000 mexických fanoušků znovu rozhoupalo tribuny Foro Sol i mimo něj. Pro tento plně elektrický seriál to byla devátá návštěva mexického okruhu.

Legendární okruh Autodromo Hermanos Rodriguez byl vytvořen pro příchod Formule E v roce 2016. S povrchem připraveným na závod a dlouhými zatáčkami není Mexico City jen jednou z nejrychlejších tratí v kalendáři, ale je také nejvyšší ve výšce 2.250 metrů nad mořem. Uspořádání trati obsahuje kombinaci dlouhých a rychlých rovinek a technickou část v terénu přes legendární stadion Foro Sol.

Po startu na tradiční startovní/cílové rovince se startovní rošt Formule E dostává do první zatáčky – domov pro odvážné manévry při pozdním brzdění. Po dlouhé a rychlé zatáčce 2 se balíček vydává kolem zatáčky 3, která se přeruší doleva do sekvence čtyř kol. Po obratu kolem vlásenky, zatáčky 6 a 7 jsou technické, s přímou a ostrou pravotočivou zatáčkou vedoucí do nového komplexu šikany pro rychlý náraz do legendární části stadionu Foro Sol. Po opuštění stadionu bojují jezdci o pozici mimo ikonickou zatáčku Peraltada.

DS Automobiles bude letos útočit

Jednáctá sezóna šampionátu plně elektrických jednomístných vozů začala pro společnost DS Automobiles a jejího partnera PENSKE AUTOSPORT dobře – dva vozy na bodovaných místech.

Oba jezdci týmu DS Automobiles byli ve skvělé formě již během kvalifikace, kdy Maximilian Günther obsadil první a Jean-Éric Vergne čtvrté místo a oba postoupili do soubojů a postavili se proti sobě ve čtvrtfinále. Vergne pak postoupil do semifinále, kde mu jen o 184 tisícin sekundy uniklo místo ve finále, a znovu tak podtrhl vynikající výkonnost vozů DS E-TENSE FE25 vyvinutých ve Versailles.


Napínavý průběh závodu

Před zaplněnými tribunami se dvojnásobný francouzský šampion postavil na startovní rošt jako třetí před svého německého týmového kolegu Maximiliana Günthera na šestém místě. Prvních několik kol probíhalo relativně klidně a pořadí na čele se příliš neotřásalo, ale vše se změnilo, když byly aktivovány první útočné módy, díky čemuž závod dostal zcela jiný ráz. Vzhledem k tomu, že se několik vozů navzájem předjíždělo, rozhodli se oba jezdci DS PENSKE ušetřit šest minut útočného režimu na závěrečnou část závodu. Bohužel dvě vyjetí Safety Caru vážně ohrozily šance francouzsko-amerického týmu. Na pátém a šestém místě se oběma jezdcům DS Automobiles nepodařilo využít dodatečný výkon, který jim nabízel útočný režim, a přitom mohli bojovat o umístění na stupních vítězů. Jean-Éric Vergne a Maximilian Günther si své pozice udrželi až do projetí pod šachovnicovou vlajkou, a i když mohli litovat promarněné příležitosti, tým DS PENSKE dokázal získat 18 velmi důležitých bodů.

„Z hlediska našeho výkonu i získaných bodů to byl pozitivní víkend. Přesto byla škoda, že Safety Car vyjel právě ve chvíli, kdy naši dva jezdci aktivovali své útočné režimy. Nebýt této smůly, mohli jsme si pravděpodobně vést ještě lépe….ale musíme se soustředit na pozitiva. Naši jezdci byli na konci kvalifikace třetí a šestí a v závodě skončili na pátém a šestém místě, čímž získali pro tým spoustu bodů. Nejsme daleko od stupňů vítězů, ale v nadcházejícím měsíci nás čeká ještě spousta práce, abychom se připravili na závody v Džiddě,“ uvedl ředitel DS Performance Eugenio Franzetti.

Po prvních dvou kolech v Latinské Americe se další závody mistrovství světa ABB FIA Formula E uskuteční 14. a 15. února v saúdskoarabské Džiddě. Na břehu Rudého moře budou posádky DS Automobiles usilovat o to, aby se v prvním letošním dvojzávodě umístily na stupních vítězů.

Bohumil Brejžek
Foto: DS Automoiles