Chceme vyhrát! V tomto duchu se nesla tisková konference dívčího týmu Duckar na Dakaru ve složení Barbora Holická a Lucie Engová.
V loňském roce absolvovala tato dvojice poprvé slavný Dakar v kategorii Classic s populární kachnou, tedy Citroënem 2CV a hned napoprvé ji dovedly do cíle. Jednalo se vůbec o první kachnu, která kdy spatřila na Dakaru cíl. Na tento úspěch chce celý realizační tým navázat i letos.
Už to, že se bude jednat o skutečný tým, ukazuje i jejich personální rozšíření. Jejich dvorního mechanika, současně i konstruktéra a vůbec technického mága Tomáše Nerudu posílí další dva členové doprovodu. Myslelo se i na doprovodné auto, které, jak jinak, muselo být stylové. Proto ve spolupráci s domácí centrálou automobilky Citroën vybral tým Duckar užitkový vůz Jumper. Do finální podoby pak doprovodné vozidlo postavila brněnská firma Brnocar.
Speciálně upravená kachna
Ovšem nejdůležitější je samotný soutěžní stroj. Tentokrát se již jedná o speciálně upravenou „kachnu“. Vzhledem k tomu, že celému týmu jde nejen o dojetí, ale hlavně vysoké postavení v cíli, muselo se začít úplně od začátku. A tak postavili úplně nový Citroën 2CV vycházející z modelu Sahara. Tedy se dvěma motory a s pohonem všech kol. Tuto myšlenku jim vnukl belgický specialista na kachny Filip van Gool. Ten byl tak nadšen dakarským úspěchem dámského dua, že i když to běžně nedělá, postavil pro Duckar team rovnou tři motory a čtyři převodovky. Koncepce je taková, že jeden motor je vpředu a pro druhý se musela upravit zadní část. Každý motor má také samostatnou převodovku. Výhodou je, že každý pohonný systém funguje autonomně, v případě poruchy jednoho z nich se dojede na druhý. Každý motor má objem 760 cm3 a celkový výkon může dosahovat až 100 koní.
Bohumil Brejžek
Foto: Citroën