Chybělo málo a Martin Michek na Dakarské rallye málem skončil. Posledních padesát kilometrů etapy měl technické problémy, motorka neměla takový výkon. „Dotlačil jsem to očima, kdyby byla etapa delší o dva kilometry, tak jsem na trase zůstal stát,“ popsal náročný moment Michek z týmu ORION – Moto Racing Group. Před závěrečnou etapou měl však také štěstí – odpadli mu dva soupeři a v celkovém pořadí se posunul na 11. místo. V sobotu skončil devatenáctý.
Tohle byla velmi adrenalinová etapa pro nejlepšího českého dálkového jezdce. V předposledním dnu náročného Dakaru totiž padesát kilometrů před cílem detekoval na svém stroji problém. „To byla foukačka, protože jsem nevěděl, co se děje s motorkou. Do cíle to bylo do brblání, myslel jsem si, že odešla čerpadla nebo vstřikování,“ popsal Michek, který se svým strojem zastavil dva kilometry po průjezdu sobotním cílem.
„Úplně jsem se zastavil. Naštěstí jsem potkal Stefana Svitka, který mě táhnul na přejezdu na laně. Moc mu za to děkuji. V rámci povolené asistence mi pomohl také můj tým,“ dodal Michek, českobudějovický rodák. V sobotu dojel na 19. místě se ztrátou 11 minut. „Motorka nejela ani na jednu palivovou nádrž, tím jsme vyloučili problém s čerpadlem a šli celkem na jistotu. Odešly vstřiky… Dnes stál Beduín při nás. Moc děkujeme Štefanovi Svitkovi, že pomohl Martina na přejezdu odtáhnout nějakých 150 kilometrů,“ prohlásil Ervín Krajčovič, šéf českého týmu ORION – Moto Racing Group.
Zároveň se Michek posunul celkovým pořadím na 11. místo. Rakušan Matthias Walkner totiž havaroval v sobotu na trati, do cíle nedojel. Američan Mason Klein zase do etapy vůbec neodstartoval. Díky tomu se Michek dostal do pozice nejlepšího netovárního závodníka na Dakaru. Dosavadním maximem českého jezdce je 10. místo v celkovém hodnocení před dvěma lety. Na to místo se dostal rovněž v poslední etapě. „Zatím na něco takového nemyslíme, i když je možné, že mezi elitou budou probíhat ještě souboje do posledního kilometru,“ dodal Krajčovič.