Michkovi se přetrhl řetěz a musel na Dakaru skončit

Bohužel… Letošní Dakarská rallye bude pokračovat bez Martina Michka, dlouhodobě nejrychlejšího českého motocyklového jezdce. Ve 4. etapě se mu přetrhl řetěz a musel čekat na pomoc od pořadatelů. „Když mi Martin dal informaci o tom, že mu prasknul řetěz, nechtěl jsem tomu věřit. Opravdu. Bohužel ale k tomu došlo, jedná se o naprosto, ale naprosto ojedinělou závadu,“ smutnil Ervín Krajčovič, šéf týmu ORION – Moto Racing Group. Michek odstupuje z 15. průběžného místa. Milan Engel dojel ve středu na 24. místě a v celkovém hodnocení je jednadvacátý. Martin Prokeš je na 52. místě.

V úterý sice bloudil, ale nastartoval „divočáka“ a dojel na výborné deváté příčce. Ve středu na 288. kilometru musel náhle zastavit. „Při jízdě jsem najednou trochu nadskočil, obešlo se to naštěstí bez pádu. Bohužel, cesta pro mě skončila. Rozškubl se mi řetěz. Nevím, jestli se mi tam dostal kámen nebo něco jiného, nevím. Teď to bolí, ale dělal jsem maximum,“ popsal první momenty Martin Michek, který nedokončí slavnou soutěž poprvé v jeho kariéře. V předchozím ročníku skončil na celkovém 10. místě, čímž vyrovnal české historické maximum. Stejné místo vybojoval v roce 2021, před dvěma lety byl jedenáctý.

Koukali jsme na video a patrně se jedná o kámen, který ho roztrhl. Ale motorku uvidíme až zítra, takže nic bližšího k tomu nemůžeme říct. Nikdy by mě nenapadlo, že bychom mohli vypadnout na takovou věc. Řetěz preventivně měníme jednou za Dakar, nejlépe v polovině. Využíváme silnější verzi, než které jsou běžně k vidění na motokrose nebo enduru. Na Dakaru se může stát cokoliv, furt z toho nemám slov. Martin tak po pěti skvělých ročnících nedokončí první Dakar v kariéře,“ dodal Ervín Krajčovič, šéf týmu ORION – Moto Racing Group.

Ve slavné soutěži pokračuje Milan Engel, který u Michka na trati zastavil. „Je mi ho hodně líto. Nedokázal jsem mu pomoct s technickou závadou, kterou měl. Moc mě mrzí, že musel odstoupit ze závodu. Držel dobrou pozici, skvěle to rozjel. Škoda, že tu s námi v maratonské etapě už není,“ tvrdil Engel, který ve 4. etapě dojel do cíle s odstupem 26 minut.

Navigace byla těžká, protože se jelo v kamení a ve skalnatých plání. Povedlo se mi dohnat rychlejší jezdce před mnou. A bohužel jsem musel odnavigovat půl etapy sám, za mnou jel vláček, který se jen vozil. Jsem celkem unavený z toho,“ tvrdil jezdec z týmu ORION – Moto Racing Group, kterému do toho na 80. kilometru přestala fungovat brzda. „Asi jsem trefil blbě kámen a 300 kilometrů jsem jel bez zadní brzdy. Na těch pláních mě to nebrzdilo vůbec, v technických pasáží jen trochu, takže i tak to bylo nebezpečné.“

Martin Prokeš v etapě skončil na 43. místě s více než hodinovým odstupem, v celkovém pořadí se jeho ztráta navýšila na 7 hodin a 28 minut.

Foto: ORION – MRG