Plánoval, jak se v neděli posune v průběžném pořadí dopředu. Navíc do etapy Libor Podmol odstartoval opravdu skvěle, byl jen 12 minut od nejrychlejších. „Takhle jsem si přál, abych jel celý Dakar, vše klapalo. Ale v dalším průběhu mi přestala fungovat nádrž na benzín a potom jsem se ztratil. Naštvalo mě to,“ hlásil z bivaku Podmol, který obsadil v sedmé etapě 68. místo a ztratil přes dvě hodiny. V celkovém pořadí je na 59. příčce, v kategorii bez asistence je devátý.
V sobotu si slavný freestyle motokrosař odpočinul v rámci dne volna, nebo to alespoň plánoval. Spíše neustále kmital na motorce, aby byla připravená do druhé půlky Dakarské rallye. V ní doposud zažil Podmol opravdu mnoho, od hrozivého šrámu na čele a tváři, jízdě na jedno oko, nebo brázdění dun v noční poušti. „Nechci si ale stěžovat a nic vzdávat. Přijel jsem dokončit tuhle nejtěžší dálkovou soutěž,“ byl odhodlaný Podmol.
S energií vstupoval do sedmé etapy, kde se mu zezačátku dařilo. „Jenže na 250. kilometru jsem slyšel v motorce nějaké zvuky a ještě mi docházel benzín, nefungovala mi přední nádrž. Takže zpomalím, jedu na čtvrt plynu. Další tankovačka byla za 150 kilometrů, tak jsem plánoval dojet na zadní nádrž. Patnáct kilometrů před neutralizací jedu pomalu a najednou mě nějaký hrb na trati vykopl ze sedla. Letěl jsem přes řídítka, nenafoukl se mi airbag a bolí mě za krkem jak pes,“ popisoval trable na trati Podmol.
Bohužel mu šest kilometrů před neutralizací došel benzín v zadní nádrži. Chystal se na přecucávání paliva, ale neměl u sebe plastovou lahvičku. „Už jsem se smiřoval s tím, že to fakt nedokončím, zkejsnu nikde na trati. Nakonec jsem přišel na to, že je vypojená hadička v přední nádrži, tak jsem ji zapojil a jel dál. Ztratil jsem tam 25 minut,“ štvalo Podmola, jehož komplikace provázely dál. „U jednoho waypointu jsem ztratil půl hodiny. Pak už jsem se vláčel jenom do cíle pořádně naštvaný. Měl to být den, kdy mě to začne bavit a dostanu se trochu dopředu. Ale zase jsem zůstal vzadu.“
Alespoň jedna dobrá zpráva potěšila Podmola – jízda bez druhého rychlostního stupně není tak složitá. Povedlo se mu na to přizpůsobit a upravit jezdecký styl. V průběžném pořadí ztrácí přes 13 hodin, v kategorii bez asistence mu na čelo schází 8 hodin a 49 minut.