ŠKODA AUTO doprovází i letošní ročník Tour de France (1. – 24. července 2022) jako oficiální hlavní partner a dodavatel vozů. Společnost tím podporuje největší cyklistickou událost na světě celkově již podevatenácté. Organizátorům a vedení závodu Tour de France bude pro zajištění mobility nebo k doprovodným a servisním účelům sloužit 250 automobilů. K flotile bude mimo jiné patřit ŠKODA ENYAQ iV s čistě elektrickým pohonem, která poslouží řediteli závodu Christianu Prudhommovi na 16 z 21 etap jako velitelský vůz („Red Car“).
Martin Jahn, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast Prodeje a marketingu, zdůrazňuje: „Dlouholetá podpora cyklistiky patří k pilířům našich sponzoringových aktivit v oblasti mezinárodního vrcholového i amatérského sportu. Na samém počátku činnosti naší společnosti její zakladatelé Václavové Laurin a Klement konstruovali a vyráběli jízdní kola, což zajišťuje ideální soulad se značkou. Máme proto velkou radost, že můžeme tuto skvělou akci doprovázet i letos.“
109. ročník klasického cyklistického závodu Tour de France bude zahájen 1. července takzvaným Grand Départ v dánské Kodani. Ta se tak stane nejsevernějším startovním místem v historii soutěže. Tour de France se skládá z 21 etap pokrývajících celkovou vzdálenost 3 300 kilometrů, vede čtyřmi zeměmi a zahrnuje šest horských etap. Peloton dorazí do cíle na pařížském Champs- Élysées 24. července.
ŠKODA AUTO je již podevatenácté oficiálním hlavním partnerem a dodavatelem vozů pro tuto největší světovou cyklistickou událost, přičemž poskytne organizátorům a vedení závodu 250 automobilů, které poslouží i k servisním a doprovodným účelům. Flotila bude zahrnovat vedle modelu ŠKODA ENYAQ iV také modely ŠKODA OCTAVIA a ŠKODA SUPERB iV s plug-in hybridním pohonem.
V čele pelotonu pojede ředitel závodu Christian Prudhomme v elektromobilu ŠKODA ENYAQ iV. Na startu každé etapy otevře posuvnou střechu velitelského vozu a pomocí žlutého praporku odmávne její start. Toto SUV poslouží Prudhommovi již potřetí jako mobilní centrum závodu. Při některých etapách použije jako „Red Car“ také vůz ŠKODA SUPERB iV s plug-in hybridním pohonem.
Již podvanácté navrhuje česká automobilka křišťálovou trofej pro vítěze největšího cyklistického závodu na světě. ŠKODA AUTO navíc od roku 2015 sponzoruje Zelený trikot pro vedoucího jezdce bodového hodnocení.
Kromě toho je ŠKODA AUTO partnerem závodu Tour de France Femmes, který se pojede od 24. července. Osm etap pokrývajících vzdálenost 1029 kilometrů zavede účastnice z Paříže do La Planche des Belles Filles.
Kampaň ŠKODA AUTO „You have to love it. We do.“
ŠKODA AUTO u příležitosti Tour de France spustila kampaň se sloganem „You have to love it. We do.“ a propaguje ji v televizních reklamách, na sociálních sítích a na svých webových stránkách www.welovecycling.com. Na těchto stránkách naleznou cyklističtí nadšenci zajímavé příběhy a informace z Tour de France, stejně jako tematickou soutěž. Vyhrát lze zájezd na Tour de France, podepsaný Zelený trikot, jízdní kola, cyklistickou výbavu i předplatné pro fitness aplikaci Strava.
Uživatelé této aplikace se kromě toho budou moci zúčastnit cyklistické výzvy, jejíž vítěz získá svůj vlastní Zelený trikot.
Rozsáhlé zapojení do sponzoringu cyklistiky
Jako „hybná síla cyklistiky“ podporuje ŠKODA AUTO vedle Tour de France také celou řadu národních a mezinárodních cyklistických závodů i soutěží pro amatérské sportovce. Patří k nim vedle závodu kolem Španělska („La Vuelta“) mimo jiné i amatérská soutěž L’Etape. Celosvětový seriál závodů zastřešený Tour de France umožňuje ambiciózním cyklistům z řad amatérů, aby si dodatečně projeli jednu z etap soutěže.
Ve znamení udržitelnosti
ŠKODA AUTO ve spolupráci se svými partnery soustavně pracuje na inovativních koncepcích udržitelnosti. Například na Tour de France bude automobilka pro flotilu ENYAQ iV používat pneumatiky od svého partnera Continental, které obsahují příměsi z recyklovaných materiálů. Materiál kostry se skládá výhradně z recyklovaných PET lahví. Kromě bezpečnosti tato inovace zajišťuje také výjimečné jízdní vlastnosti s minimálním dopadem na životní prostředí. Tyto pneumatiky pro modely ŠKODA jsou vyvíjeny na zakázku. V úzké spolupráci s partnery chce automobilka v budoucnu používat pneumatiky vyrobené z udržitelných materiálů i v sériové výrobě.