Evropský rallyový šampionát tento víkend odstartoval nováčkem v kalendáři. V jihošpanělské Córdobě si stejně jako samotná Rally Sierra Morena odbyl svou premiéru na evropské půdě také český závodník Dominik Stříteský se spolujezdcem Igorem Bacigálem. Závod ale po havárii v jedné ze zatáček bohužel nedokončil. Na první příčku vystoupal jeho kolega ze servisního týmu Orsák Rally Sport, Bulhar Nikolay Gryazin.
Cenné vítězství si velmi pochvaluje i majitel týmu Jaroslav Orsák. “Na start soutěže ve Španělsku jsme se připravovali už od Itálie, kde jsme měli dvoudenní test a následný přípravný závod v italském mistrovství rally Ciocco. Po 14 dnech jsme navázali jednodenním testem zde v Córdobě. Myslím si, že nikdo přípravu nepodcenil. Byla potřeba i souhra posádky a týmu, ale poctivý trénink se vyplatil a nakonec jsme vyhráli stylem start-cíl.”
Český účastník se do závodu vydal ještě za tmy. “Přejezdy jsme měli výborně zmapované, první úsek jsme zajeli ve velmi solidním tempu,” hodnotí spolujezdec Bacigál. Pro druhou část zvolili jiný mix pneumatik. V prudké levé zatáčce Stříteský ztratil grip, a auto tak sjelo do propasti. “Závod bohužel nedopadl úplně podle našich představ. Zkrátka jsme nabrali větší rychlost, než bylo nutné, takže nás zatáčka vyhodila ven. I to je součástí rally,” komentuje chvíle po havárii Stříteský. Posádce se naštěstí nic nestalo.
Dominik dle Jaroslava Orsáka udělal jezdeckou chybu. “Do jedné zatáčky, která hodně utáhla, přijel rychleji než měl a sklouzlo mu to. Bohužel si vybral takovou tu nováčkovskou daň, protože doteď jezdil hlavně mistrovství ČR, kde ty tratě dokonale znal. Teď, když přijede do neznámého prostředí, tak je potřeba maličko měnit i rozpis a je to o dost složitější,” konstatuje. Svou roli pak mohla hrát samozřejmě i tréma ze začátku Mistrovství Evropy. Důležité však je, že škody na autě naštěstí nejsou tak velké, jako to původně vypadalo, a v Maďarsku tak auto v barvách Auto Podbabská Škoda PSG ACCR Team bude zpátky na startu.









I přestože si Dominik Stříteský nemohl vychutnat celou 210kilometrovou trať, premiéru tohoto rychlého asfaltového podniku si pochvaluje. “Závod to byl pěkný, ale velice náročný, přestože se to na první dojem nezdálo,” hodnotí. Už v páteční erzetě ho překvapil počet míst, kde se katuje. V kvalifikaci jim pak byla právě jedna ze zatáček osudná, když ležící kámen prorazil jejich pneumatiku. Navzdory veškerým komplikacím je nadějný jezdec vozu Škoda Fabia RS Rally2 s odvedenou prací celého týmu spokojený.
“Za víkend jsme s Igorem posbírali spoustu zkušeností. Od testování jsme zaznamenali velký pokrok, udělali hodně práce, která se snad v průběhu sezóny projeví,” říká o spolupráci s novým spolujezdcem. Jeho slova později večer doplnil majitel týmu Orsák, který spokojenost potvrdil. “Tým fungoval skvěle, udělalo se všechno, co se mělo. Víceméně bych nenašel ani jednu chybu. Byl to první závod ME se třemi vozy a ta souhra byla, dá se říct, perfektní. Samozřejmě, vždy je co vychytávat, ale celkový dojem je dobrý.”
Zmíněná třetí posádka s jezdcem Jaroslawem Koltunem do startu kvůli jeho zdravotním problémům neodstartovala. Nakonec musel až do nemocnice na kapačky, tudíž mu účast v závodě nebyla povolena.
Foto: Lukáš Chum