Přímo v centru Prahy, na adrese Široká 15, se cyklistům otevřel butik švýcarské značky oblečení Assos. „Assos jsme v Čechách a na Slovensku začali prodávat v roce 2013. V Praze u O2 Areny provozujeme cykloobchod pod názvem Colnago & Assos ProShop, internetový obchod assos-shop.cz a Assos dodáváme také vybraným cykloobchodům v Čechách a na Slovensku. Naším marketingem byl vždy hlavně spokojený klient. Když jsou cyklisti z něčeho nadšení, rychle si to mezi sebou řeknou,“ konstatuje Petr Benčík, který Assos obchodně zastupuje.
Po sedmi letech od vstupu na českých trh má Assos samostatný butik věnovaný pouze oblečení této značky. Praha se tak postavila po bok mateřského Lugana a britského Londýna. „V obchodě u O2 Areny budeme nadále Assos prodávat, chtěli jsme jej však přiblížit lidem, pro které je centrum dostupnější, včetně návštěvníků Prahy. Zároveň věříme, že se bude butik líbit nejen mužům, ale také ženám, které v něm najdou něco pěkného pro sebe i případný dárek pro partnera nebo kamarádku,“ dodává Benčík.
Nově otevřený butik Assos nabízí široký výběr oblečení do každého počasí – na horská i silniční kola. Základem šatníku každého cyklisty jsou kraťasy, protože od dobře padnoucích cyklo-kraťasů se odvíjí zážitek z jízdy. A to platí pro muže i ženy, závodníky i cyklistické nadšence. Na pravé straně butiku Assos zaujmou historické obrázky závodníků, kteří Assos vozili buď tajně, nebo ve švýcarské reprezentaci. Assos byl totiž první, kdo vyrobil elastické kraťasy z lycry. V roce 1982 nastala kuriozní situace, kdy na Mistrovství světa v Goodwoodu skončili na stupních vítězů Giuseppe Saronni, Sean Kelly a Greg LeMond a všichni měli na sobě kraťasy Assos. Ovšem aby nenaštvali své sponzory, měli seškrábaná loga. V zadní části butiku je na zdi velká fotka nebožtíka Laurenta Fignona, také velkého příznivce oblečení Assos. Pro dotvoření správné atmosféry jsou v butiku vystavena dvě špičková kola Colnago, která Petr Benčík plánuje průběžně obměňovat.
Elitní český cyklista Roman Kreuziger, který se zúčastnil slavnostního křtu nového Assos butiku, podotýká: „Dosáhnout dobrého výsledku je jak skládačka. Není to jen o tréninku, ale i o životosprávě, odpočinku, vytrvalosti. Oblečení není detail – vytváří předpoklady pro kvalitní výkon. Jsem pyšný, že poprvé v kariéře jezdím za tým, který je vybaven oblečením Assos. Vím o závodnících, kteří si všívají vložky Assos do kraťasů, což svědčí o tom, že značka cyklistice rozumí. Jsem připravený na kole trpět, ale v komfortu.“ Jeho slova korespondují s filozofií značky – „sponsor yourself“. Dlouhá léta totiž nesponzorovali žádný cyklistický tým a nechávali na profesionálních závodnících i nadšených amatérech, aby si oblečení Assos koupili sami. Cyklistika je přísná a spravedlivá, kdo chce naplno prožít všechno, co nabízí, měl by být připraven do sebe investovat. Dalším mottem značky je „suffer in comfort“ – jízda na kole může být vyčerpávající, ale rozhodně není třeba rezignovat na komfort.