Soutěžní tým TOYOTA GAZOO Racing WRT (World Rally Team) se připravuje na třetí kolo letošního světového rallyového šampionátu FIA, kterým je od 22. do 25. dubna Chorvatská rallye. Po Arktické rallye ve Finsku se bude jednat o další zbrusu nový podnik v soutěžním kalendáři WRC a zároveň by mělo jít o první rallyový závod od sezóny 2019 pořádaný čistě na asfaltu, tedy bez zimních podmínek panujících na akcích jako Rallye Monte-Carlo.
Do Chorvatska míří tým v čele bodování továrních týmů i soutěžních jezdců s cílem navázat na dobrý výsledek, kterého s Toyotou Yaris WRC již na asfaltu dosáhl. Dvacetiletý Kalle Rovanperä se zúčastní jako historicky nejmladší leader mistrovství WRC, Sébastien Ogier a Elfyn Evans shodně zaostávají za stájovým kolegou o pouhých osm bodů.
Chorvatská rallye se uskuteční v hlavním městě Záhřebu a pojede se na různorodých asfaltových cestách. Očekává se směsice horších i hladkých povrchů, a zatímco některé úseky jsou rychlé a plynulé, na jiných jezdce čekají cesty užší a zakroucenější.
Po cvičných jízdách ve čtvrtek dopoledne v okolí Záhřebu začne rallye v pátek ráno prvním z 20 měřených úseků o celkové délce 300 soutěžních kilometrů v průběhu tří dnů. První dva soutěžní dny se budou týmy pohybovat jihozápadně od města; na každý den jsou naplánována dvě kola téže čtveřice rychlostních zkoušek, rozdělená polední přestávkou na servis. V neděli se posádky vydají severněji na poslední dvojici rychlostních zkoušek, přičemž obě se pojedou dvakrát.
Za volantem čtvrtého vozu Yaris WRC bude usedat Takamoto Katsuta, zařazený do programu Rally Challenge Program týmu TOYOTA GAZOO Racing, jenž ve dvou úvodních kolech sezóny dojel jako šestý.
Jari-Matti Latvala (šéf týmu)
„Je zvláštní vyrážet poprvé ve WRC do Chorvatska na akci, která zřejmě bude hodně rychlým závodem na asfaltu. Povrch se obecně jeví jako celkem hrubý, ale jsme si vědomi, že na některých místech může být i dost kluzký, takže by to z pohledu jezdců mohlo být celkem náročné. Yaris WRC je na asfaltu tradičně velmi silný, jak jsme ostatně nedávno viděli na Monze a v Monte Carlu, ale také víme, že nic nemůžeme brát za předem dané, a úspěch si tak musíme tvrdě vybojovat. V Chorvatsku jsme testovali šest dnů, kdy jsme se snažili jet po cestách co nejpodobnějších těm, které očekáváme v ostrém závodu. Samozřejmě vůz nyní již dobře známe a s nastavením není tak snadné dosáhnout výrazného posunu vpřed, takže se nyní hlavně soustředíme na to, jak dostat to nejlepší z nového obutí Pirelli.“
Sébastien Ogier (jezdec, vůz č. 1)
„Chorvatsko bude novou rallye, a tak mám radost, že v tomto sportu po tolika letech kariéry zase objevím něco nového. Již dlouho jsme nezakusili čistě asfaltový rallyový závod jako je tento – a Yaris na asfaltu jezdí skvěle, takže jsem si jist, že to bude zábava. Z toho, co jsem zatím viděl, by cesty mohly být docela náročné, možná i místy nepříliš čisté a dost úzké, takže nás určitě čeká hodně akční podnik. Předstartovní zkoušky byly hodně důležité, protože tuto sezónu máme nové obutí, a měli jsme tak poprvé šanci jet s hladkými pneumatikami na suchém asfaltu. Absolvoval jsem hodně jízd a snažil se vyzkoušet všechny možné kombinace obutí, abych byl během rallye připraven zvolit vždy to nejlepší.“
Elfyn Evans (jezdec, vůz č. 33)
„Chorvatsko je zbrusu nový podnik, takže nevíme, co přesně máme očekávat. Měli jsme možnost si prostudovat videa rychlostních zkoušek, abychom toho zjistili co nejvíce, ale nic nemůže nahradit fyzickou přítomnost na průzkumu tratě a zkoušku v reálu. Erzety se zdají jako taková směsice, zčásti široké a rychlé úseky, zčásti hodně úzké a hrbolaté cesty, ale také by tam mohlo být dost výmolů. Takže to vypadá, že se budeme muset umět přizpůsobit různým povrchům a různému charakteru úseků, které nás čekají. S tímto vozem nemáme až tolik zkušeností na suchém asfaltu nebo s obutím Pirelli, takže v rámci testování jsme testovali celkem dost různých nastavení. Ale obecně pocity za volantem byly prakticky od prvních jízd velmi dobré.“
Kalle Rovanperä (jezdec, vůz č. 69)
„Mám opravdu radost z toho, jak jsem tuto sezónu zahájil, a tak doufám, že stejným způsobem budeme moci i pokračovat. Nepociťuji žádný tlak, přestože jsem leaderem šampionátu: zatím jsme jeli pouze dvě rallye a stále máme před sebou dlouhou sezónu. Je určitě pěkné být v tomto postavení, ale musíme pilně pracovat na tom, abychom zůstali ve hře. Na Chorvatsko se hodně těším: vůbec poprvé pojedu s Yarisem na čistě asfaltovém podniku, protože doposud jsem jej vyzkoušel pouze za zimních podmínek jako byla Monza a Monte Carlo. Doufám, že bude sucho, jaké panovalo během testování. Erzety vypadají hodně pěkně, ale pokud bude pršet, asi nás čeká na cestách dost bahna, což může být záludné.“