Řídicí organizace Stéphane Ratel Organisation (dále jen SRO) v návaznosti na úspěšné technické prohlídky a jízdní zkoušky Toyoty GR Supra GT4 udělila tomuto soutěžnímu vozu homologaci pro kategorii GT4.
Po pečlivém zkoumání Toyoty GR Supra GT4 ze strany funkcionářů SRO byl uvedený model minulý týden podroben jízdním zkouškám na okruhu Paul Ricard na jihu Francie s cílem stanovit příslušný parametr BOP (vyváženost vypočtených provozních charakteristik), vztahující se na všechny vozy GT4 z důvodu férové konkurence.
Vývoj vozu GR Supra GT4 ve společnosti TOYOTA Motorsport GmbH (TMG) byl zahájen počátkem roku 2019 a zahrnoval i vyčerpávající testovací program, čítající přes 12 tisíc kilometrů na různých okruzích po celé Evropě. Vozy GR Supra GT4 prošly optimalizací za nejrůznějších podmínek pod vedením zkušeného jezdce Stéphaneho Ortelliho a dalších testovacích jezdců s různorodým profesním zázemím.
Toyota GR Supra GT4 byla navržena pro soutěžní jezdce všech úrovní. Její výhodou je jedinečný systém pohonu „Intelligent GT4 Racing System“, který prostřednictvím intuitivní elektroniky a automatických zásahů minimalizuje odvádění pozornosti od řízení a umožňuje plně se soustředit na samotný závod.
Potřebný výkon zajišťuje řadový šestiválec 3,0 litru s jedním turbodmychadlem typu Twin Scroll, odladěný na 430 koní. Sekunduje mu sedmistupňová sportovní automatická převodovka a pohon zadních kol. Bezporuchový provoz za maximálního zatížení zajišťují maziva Ravenol.
V návaznosti na udělení homologace GT4 se začnou zákazníkům okamžitě dodávat první soutěžní vozy GR Supra GT4, připravené zúčastnit se nejrůznějších soutěžních seriálů po celé Evropě.
Dvě vozidla zakoupil tým Ring Racing se sídlem nedaleko Nürburgringu, jeden vůz bude nasazen do německého mistrovství ADAC GT4, které letos zahrnuje šestici podniků. Další vůz pojede devítikolový seriál Nürburgring Langstrecken Serie, dříve známý pod označením VLN. Ring Racing kromě toho jeden z vozů v barvách týmu Novel Racing nasadí do závodu 24 hodin Nürburgringu.
Dva vozy GR Supra GT4 v letošním roce využije i francouzský tým CMR – jeden se zapojí do evropského seriálu GT4 a druhý bude nasazen do šestikolového francouzského seriálu GT4.
Tým Speedworks Motorsport z Velké Británie, který se již účastní britského šampionátu cestovních vozů (BTTC) s modelem Toyota Corolla, nasadí jeden vůz GR Supra GT4 (s jezdeckou sestavou Sam Smelt a James Kell) v rámci sedmikolového seriálu British GT, kde souběžně jedou vozidla kategorií GT3 a GT4.
Z důvodu vysokého zájmu ze strany zákazníků byly první kusy GR Supra GT4 rychle vyprodány. Výrobce již přijal objednávky na další várku vozidel, jejichž dodávka je naplánována na počátek letošního léta.
GR Supra GT4 – Technické specifikace
Podvozek | |
Délka | 4460 mm |
Šířka | 1855 mm |
Výška | 1250 mm |
Hmotnost | 1350 kg |
Konstrukce | Ocelová karoserie s vysokopevnostní bezpečnostní klecí v souladu s předpisy FIA |
Přední splitter | Kompozit vyztužený biovlákny |
Zadní křídlo | Kompozit vyztužený biovlákny |
Palivová nádrž | Bezpečnostní palivová nádrž ATL FT3 se systémem rychlotankování paliva (120 litrů) |
Sedadlo řidiče | Závodní sedadlo OMP se šestibodovými bezpečnostními pásy |
Motor a převodovka | |
Typ | Řadový šestiválec, jedno turbodmychadlo typu Twin Scroll |
Zdvihový objem | 2998 cm3 |
Nejvyšší výkon | 430 k K dispozici různé výkonové varianty v návaznosti na požadavky BOP |
Nejvyšší točivý moment | 650 Nm* |
Řízení motoru | Řídicí jednotka Magneti Marelli |
Výfuková soustava | Závodní výfuková soustava Akrapovič s katalyzátorem |
Maziva | Ravenol |
Převodovka | Sedmistupňová automatická převodovka s řazením pod volantem, pohon zadních kol |
Diferenciál | Samosvorný diferenciál v závodní specifikaci |
Hnací hřídel | GKN Motorsport, specifikace pro vysoký točivý moment |
Podvozek, řízení a brzdy | |
Přední zavěšení | Vzpěry McPherson |
Zadní zavěšení | Multi-link |
Tlumiče | Nastavitelné závodní tlumiče KW |
Řízení | Elektrický posilovač, hřebenové |
Brzdy vpředu | Šestipístkové závodní třmeny (Brembo), ocelové brzdové kotouče o průměru 390 mm |
Brzdy vzadu | Čtyřpístkové závodní třmeny (Brembo), ocelové brzdové kotouče o průměru 355 mm |
Kola vpředu/vzadu | 305/660-18 (vpředu) / 305/660-18 (vzadu), obutí Pirelli |
Kola | OZ s otvory pro pět šroubů, 11 x 18″ |