Toytoa GR Supra GT4 získala homologaci, zájem zákazníků stoupá

Řídicí organizace Stéphane Ratel Organisation (dále jen SRO) v návaznosti na úspěšné technické prohlídky a jízdní zkoušky Toyoty GR Supra GT4 udělila tomuto soutěžnímu vozu homologaci pro kategorii GT4.

Po pečlivém zkoumání Toyoty GR Supra GT4 ze strany funkcionářů SRO byl uvedený model minulý týden podroben jízdním zkouškám na okruhu Paul Ricard na jihu Francie s cílem stanovit příslušný parametr BOP (vyváženost vypočtených provozních charakteristik), vztahující se na všechny vozy GT4 z důvodu férové konkurence.

Vývoj vozu GR Supra GT4 ve společnosti TOYOTA Motorsport GmbH (TMG) byl zahájen počátkem roku 2019 a zahrnoval i vyčerpávající testovací program, čítající přes 12 tisíc kilometrů na různých okruzích po celé Evropě. Vozy GR Supra GT4 prošly optimalizací za nejrůznějších podmínek pod vedením zkušeného jezdce Stéphaneho Ortelliho a dalších testovacích jezdců s různorodým profesním zázemím.

Toyota GR Supra GT4 byla navržena pro soutěžní jezdce všech úrovní. Její výhodou je jedinečný systém pohonu „Intelligent GT4 Racing System“, který prostřednictvím intuitivní elektroniky a automatických zásahů minimalizuje odvádění pozornosti od řízení a umožňuje plně se soustředit na samotný závod.

Potřebný výkon zajišťuje řadový šestiválec 3,0 litru s jedním turbodmychadlem typu Twin Scroll, odladěný na 430 koní. Sekunduje mu sedmistupňová sportovní automatická převodovka a pohon zadních kol. Bezporuchový provoz za maximálního zatížení zajišťují maziva Ravenol.

V návaznosti na udělení homologace GT4 se začnou zákazníkům okamžitě dodávat první soutěžní vozy GR Supra GT4, připravené zúčastnit se nejrůznějších soutěžních seriálů po celé Evropě.

Dvě vozidla zakoupil tým Ring Racing se sídlem nedaleko Nürburgringu, jeden vůz bude nasazen do německého mistrovství ADAC GT4, které letos zahrnuje šestici podniků. Další vůz pojede devítikolový seriál Nürburgring Langstrecken Serie, dříve známý pod označením VLN. Ring Racing kromě toho jeden z vozů v barvách týmu Novel Racing nasadí do závodu 24 hodin Nürburgringu.

Dva vozy GR Supra GT4 v letošním roce využije i francouzský tým CMR – jeden se zapojí do evropského seriálu GT4 a druhý bude nasazen do šestikolového francouzského seriálu GT4.

Tým Speedworks Motorsport z Velké Británie, který se již účastní britského šampionátu cestovních vozů (BTTC) s modelem Toyota Corolla, nasadí jeden vůz GR Supra GT4 (s jezdeckou sestavou Sam Smelt a James Kell) v rámci sedmikolového seriálu British GT, kde souběžně jedou vozidla kategorií GT3 a GT4.

Z důvodu vysokého zájmu ze strany zákazníků byly první kusy GR Supra GT4 rychle vyprodány. Výrobce již přijal objednávky na další várku vozidel, jejichž dodávka je naplánována na počátek letošního léta. 

GR Supra GT4 – Technické specifikace

Podvozek

Délka

4460 mm

Šířka

1855 mm

Výška

1250 mm

Hmotnost

1350 kg

Konstrukce

Ocelová karoserie s vysokopevnostní bezpečnostní klecí v souladu s předpisy FIA

Přední splitter

Kompozit vyztužený biovlákny

Zadní křídlo

Kompozit vyztužený biovlákny

Palivová nádrž

Bezpečnostní palivová nádrž ATL FT3 se systémem rychlotankování paliva (120 litrů)

Sedadlo řidiče

Závodní sedadlo OMP se šestibodovými bezpečnostními pásy
(FIA 8862-2009)

Motor a převodovka

Typ

Řadový šestiválec, jedno turbodmychadlo typu Twin Scroll

Zdvihový objem

2998 cm3

Nejvyšší výkon

430 k

K dispozici různé výkonové varianty v návaznosti na požadavky BOP

Nejvyšší točivý moment

650 Nm*

Řízení motoru

Řídicí jednotka Magneti Marelli

Výfuková soustava

Závodní výfuková soustava Akrapovič s katalyzátorem

Maziva

Ravenol

Převodovka

Sedmistupňová automatická převodovka s řazením pod volantem, pohon zadních kol

Diferenciál

Samosvorný diferenciál v závodní specifikaci

Hnací hřídel

GKN Motorsport, specifikace pro vysoký točivý moment

Podvozek, řízení a brzdy

Přední zavěšení

Vzpěry McPherson

Zadní zavěšení

Multi-link

Tlumiče

Nastavitelné závodní tlumiče KW

Řízení

Elektrický posilovač, hřebenové

Brzdy vpředu

Šestipístkové závodní třmeny (Brembo), ocelové brzdové kotouče o průměru 390 mm

Brzdy vzadu

Čtyřpístkové závodní třmeny (Brembo), ocelové brzdové kotouče o průměru 355 mm

Kola vpředu/vzadu

305/660-18 (vpředu) / 305/660-18 (vzadu), obutí Pirelli

Kola

OZ s otvory pro pět šroubů, 11 x 18″