Český tým Janík Motorsport se bude i v roce 2021 účastnit okruhového šampionátu cestovních vozů TCR. Zatímco v předešlém roce byl tým součástí regionální série TCR Eastern Europe v letošní sezóně míří o stupínek výše. Bude totiž působit na mezinárodní okruhové scéně v rámci evropského mistrovství – v kontinentálním šampionátu TCR Europe. Tým s podporou juniorského programu Hyundai Motorsport bude reprezentovat Jáchym Galáš, který bude zároveň i členem projektu pro mladé jezdce pod hlavičkou Autoklubu České republiky – ACCR Czech Talent Team. Druhým talentovaným a velmi zkušeným jezdcem bude ambasador Hyundai Slovensko – Maťo Homola, který bude vsázet na své rozsáhlé zkušenosti právě ze šampionátu TCR Europe. Oba talentovaní jezdci nastoupí se speciály Hyundai i30 N TCR!
Velmi zajímavý závodní program si připravil pro letošní sezónu tým Janík Motorsport, který bude i nadále pokračovat v práci s talentovanými jezdci, s nimiž bude soutěžit na okruzích se speciály TCR. Společným cílem týmu a slovensko-české jezdecké dvojice, Maťo Homola – Jáchym Galáš, bude úspěch v evropském šampionátu cestovních vozů – TCR Europe 2021. Kalendář šampionátu zavede své účastníky na 7 evropských okruhů, kde dozajista upoutají pozornost slavné autodromy Spa-Francorchamps, Nürburgring či Monza. Dvojice talentovaných jezdců se v TCR Europe bude chtít prosadit mezi početnou a velmi kvalitní jezdeckou konkurencí.
Oba jezdci se budou spoléhat na kvalitu a rychlost Hyundai i30 N TCR s nímž má bohaté zkušenosti především Maťo Homola, který jeho služeb využíval i v uplynulých dvou sezónách, což mělo za výsledek zisk celkového 7. místa v TCR Europe 2020. Maťo bude v šampionátu TCR Europe startovat v barvách slovenského Jantar Teamu, který se rozhodl uzavřít strategické partnerství přímo s tímto zkušeným jezdcem a podpořit tak jeho starty v evropském šampionátu.
Oproti tomu bude sedačka Hyundai novinkou pro Jáchyma Galáše, jenž v předešlém roce vybojoval již druhé vítězství mezi juniorskými jezdci v rámci šampionátu TCR Eastern Europe ovšem s vozem jiné značky. Jáchym bude v TCR Europe soutěžit jako jediný zástupce ACCR Czech Talent Teamu Autoklubu České republiky. Podporou mu bude juniorský program továrního týmu Hyundai Motorsport a zkušený tým Janík Motorsport.
V letošním roce je tým Janík Motorsport nově také podporován výrobním závodem Hyundai Motor Manufacturing Czech, který působí ve slezských Nošovicích a vyrábí mimo jiné i sportovní vozy i30 N. Nově vzniklá spolupráce bude mít za cíl aktivní propagaci dynamického vozu i30 N, ze kterého vychází i okruhový speciál i30 N TCR.
Majitel týmu Janík Motorsport, Václav Janík uvedl: „Náš tým se v okruhovému závodění pohybuje již 5 let, a protože našim cílem je neustále se posouvat vpřed, tak jsme se rozhodli pro velmi známou kategorii TCR a zvolili jeden z nejúspěšnějších vozů, kterým je Hyundai i30 N TCR. Tento krok se ukázal býti velmi správným a to právě díky skvělé spolupráci s Hyundai Motrosport Customer Racing. Loňská premiérová sezóna v TCR Eastern Europe, kdy náš tým startoval v rámci juniorského projektu pod hlavičkou Autoklubu České republiky – ACCR Czech Talent Team, nám přinesla mnoho zkušeností a poznatků, ze kterých budeme čerpat pro letošní sezónu. Jsme velmi rádi, že spolupráce s Autoklubem ČR bude i nadále pokračovat a máme tak možnost se podílet na rozvoji mladých talentů a pro tento rok je to právě Jáchym Galáš. Šampionát TCR Europe je pro nás velkou výzvou a věříme, že díky talentovanému jezdeckému složení Maťo-Jáchym, se nám bude dařit dosahovat na ty nejvyšší příčky. Nově jsme také navázali spolupráci s výrobním závodem Hyundai Motor Manufacturing Czech, čehož si velmi vážíme a našim cílem bude se aktivně podílet na propagaci sportovního vozu i30 N.“
Jezdec Maťo Homola uvedl: „Velmi se těším na česko-slovenskou spolupráci týmu Janík Motorsport a Jantar Teamu, která mi dodává velkou motivaci předvést ty nejlepší výkony v blížící se TCR Europe sezóně. Své dlouholeté zkušenosti z TCR šampionátů se budu snažit prodat svému týmu a mému týmovému kolegovi Jáchymovi a jsem plně přesvědčen, že obstojíme mezi evropskou jezdeckou konkurencí. Čekají nás velmi pěkné a slavné okruhy a již teď se nemohu dočkat prvního závodního víkendu TCR Europe, který se bude konat na domácím Slovakia Ringu.„
Jezdec Jáchym Galáš uvedl: „Sezóna v TCR Europe bude pro mě velkou výzvou a věřím, že zužitkuji dosavadní jezdecké zkušenosti, které jsem nasbíral v rámci série TCR Eastern Europe. Mít v týmu zkušeného jezdce, jakým je Maťo Homola je velké plus a dává mi to šanci se toho spoustu naučit. Velmi si vážím budoucí podpory Autoklubu ČR a je mi velkou ctí být zařazen do juniorského programu Hyundai Motorsport, ve kterém figurují opravdu zvučná jména. V neposlední řadě spoléhávám na zkušený tým Janík Motorsport, který mi poskytne skvělé zázemí pro dosažení skvělých výsledků.„
Hyundai Motorsport Customer Racing Operations Leader, Andrew Johns dodal: „Janík Motorsport sestavil velmi silný tým pro letošní sezónu TCR Europe. Jsem si jistý, že díky zapojení společností Hyundai Slovensko a Hyundai Motor Manufacturing Czech do tohoto projektu, bude mít za následek, že se týmu bude velmi dobře dařit na cestě v evropském šampionátu. Model i30 N TCR byl v posledních několika letech jedním z nejúspěšnějších vozů šampionátu a právě tento tým má talentované jezdce na to, aby tento trend úspěšnosti mohl pokračovat i v roce 2021. Maťo Homola svými výkony dokázal, že patří k nejlepším jezdcům této série a jeho role v týmu bude velmi přínosná a zároveň ho v týmu doplní mladý jezdec Jáchym Galáš z juniorského programu Hyundai Motorsport Customer Racing, přicházející jako juniorský mistr z TCR Eastern Europe, což by mělo přinést několik velmi konkurenceschopných výkonů.„
Tiskový mluvčí Hyundai Motor Manufacturing Czech, Petr Michník řekl: „Jsem velmi rád, že navázáním této spolupráce získáváme partnera, který naplno využije sportovní potenciál našeho vozu a bude jej moci propagovat způsobem, který fanoušci motorsportu opravdu ocení. Množství prodaných vozů i30 N vysoce překonává naše očekávání a k dalším úspěchům určitě přispěje i faceliftovaná verze, kterou právě začínáme vyrábět. Z řady vylepšení, které tato novinka nabídne, stojí za zmínku zejména vyšší výkon a nižší hmotnost, ale také možnost zvolit osmirychlostní automatickou převodovku DCT s mokrými spojkami. Touto převodovkou bude vybaven i jeden ze dvou vozů, které týmu Janík Motorsport poskytne naše společnost.“