Jubilejní desátá účast na Dakarské rallye čeká na ORION – Moto Racing Group. Motocykloví jezdci Martin Michek a Milan Engel pojedou v hlavní kategorii. Nejlepší domácí motorkářský tým na této dálkové soutěži bude bojovat proti sedmi továrním stájím. „Jedná se o nejprestižnější kategorii na Dakaru, je zde největší konkurence. Máme pověst jako jednoho z mála privátních týmů, který elitu dokáže pozlobit,“ prohlásil manažer Ervín Krajčovič.
Na nadcházející ročník pouštní etapové soutěže byla příprava pro ORION – Moto Racing Group atypická. A hlavně zkomplikovaná kvůli ekonomické situaci. „Bylo to složité, protože jsme bojovali s nedostatkem materiálu. Čekali jsme na něj dlouho, navíc se všechno zdražilo,“ vysvětloval Krajčovič. Český tým využívá motory od KTM, další materiál si ale vyvíjí a připravuje ve vlastní režii. A to především s domácími výrobci.
„Museli jsme improvizovat a být občas kreativní, protože na technice šetřit nejde. Sice nemáme nové motorky, ale jsou kompletně repasované a přizpůsobené našim jezdcům,“ prohlásil Krajčovič, který si několik komponentů řadu let chystá s českými firmami – jedná se například o sedačky, řetězy, brzdy nebo výfuky. „Musím všem firmám poděkovat za to, že jsou furt s námi. Také pro ně je velmi prestižní bojovat na Dakaru proti tovární technice a zvučným soupeřům.“
Ekonomická tíha zasáhla ale do účasti na soutěžích. Před startem Dakaru v prosinci se Michek s Engelem pravidelně vydávali testovat do Tunisu nebo Dubaje. „Toho se nejspíš letos budeme muset zříci, protože s financemi je to těžké. Ale ať už to dopadne jakkoliv, určitě vymyslíme nějaké soustředění v blízkém okolí a vytěžíme z minima maximum. Samozřejmě doba není ideální a rozpočet je napnutý víc než kdy dřív. S tím ale dnes bojuje snad každé odvětví,“ vysvětlil Krajčovič z ORION – Moto Racing Group. „Jsme vděčný, že máme několik dlouhodobě věrných partnerů včele s Orionem a pak nových jako v podobě Big Shock! Těší nás, že tímto ročníkem začali s námi spolupracovat. Zároveň se k našemu desátému výročí na Dakaru vydáme do Arábie v trochu designově upravených barvách.“
Michek dojel v roce 2021 na fantastickém desátém místě, letos skončil po technických problémech šestatřicátý. To Engel v minulém ročníku startoval v kategorii Original by Motul pro jezdce bez asistence a bral druhou příčku. „Samozřejmě bychom rádi opět usilovali o desáté místo, ale bude to obrovsky těžké. Každé umístění v top ten je úžasným výsledkem,“ dodal Krajčovič, který považuje za výhodu fakt, že se v Saudské Arábii v proslulé poušti Empty Quarter. „Byly jsme tam v rámci Abú Dhabi Desert Challenge. Víme, co čekat.“